ogrzewanie parowe

inlovve portal

Temat: Historia taboru kolejowego ktory byl eksplatowanyw Gryfinie
...WC. Toalety posiadają obieg otwarty, pod podwoziem wagonu znajduje się rura odprowadzająca wszelkie nieczystości bezpośrednio na tory. Woda dla urządzeń sanitarnych magazynowana jest w dwóch zbiornikach zabudowanych w dachu wagonu. Każdy z nich ma pojemność 400 litrów i jest wyposażony w ogrzewanie zapobiegające zamarzaniu wody w okresie zimowym W wagonach 120A zastosowano urządzenia grzewcze parowe oraz elektryczne (na 3000V). Ogrzewanie parowe przestało być wykorzystywane na szeroką skalę wraz z końcem ery parowozów. Jednak w niektórych rejonach Polski (np. Chojnice, Skarżysko-Kamienna) wciąż używane są ostatnie lokomotywy spalinowe SP42 z czynnym kotłem ogrzewania parowego. Dzięki temu niektóre bonanzy posiadają jeszcze sprawną instalację parową i są ostatnimi wagonami na PKP w których system ten jest jeszcze wykorzystywany. W pozostałych...
Źródło: gryfino.info/viewtopic.php?t=2775



Temat:
...Wyposażono go w oświetlenie elektryczne, instalując w sali balowej i restauracyjnej piękne żyrandole o bogatej formie. Są to żyrandole oryginalne. Twierdza nie miała jeszcze wtedy elektrowni. W budynku zainstalowano więc agregat prądotwórczy, wyłącznie na potrzeby kasyna. Urządzono również własną kotłownię, zainstalowano grzejniki. Na uwagę zasługuje fakt, iż kotłownia nie tłoczyła gorącej wody, a było, i działa do dzisiaj, ogrzewanie parowe, co jest zjawiskiem unikatowym. Zupełną nowością była - nie w rozumieniu dzisiejszym tego terminu, a jednak - klimatyzacja, polegająca na nawiewaniu świeżego, czystego powietrza, czego wyrazem są nawiewne otwory zasłonięte siatką i ażurowe kręgi wywiewu zużytego powietrza (w dzisiejszej sali kinowej), znajdujące się przy skrajnych żyrandolach, umiejętnie wkomponowane w rozety. Źródło:...
Źródło: stowarzyszeniebastion.fora.pl/a/a,1839.html


Temat: Bipy i Bohuny
...- Wolsztyn w/g rozkładu: http://www.parowozy.com.pl/rozklad.htm Zazwyczaj rano z Wolsztyna przyjeżdża Ol49-59 lub 7 lup Pt47-56(?) Ciągnąc Bhp+Bh, do Wolsztyna wraca sam Bhp. Po południu Również sam Bhp do Poznania, powrót do Wolsztyna Bhp+Bh (wszystkie oliwkowo-zielone). Taki zestaw kursował nawet w momencie kiedy Cargo nie wystawiło parowozu. Wtedy jeździła PR-owska stonka, niestety srebrno-czerwona. Co ciekawe, skład ten ma przywrócone ogrzewanie parowe.
Źródło: msts.fora.pl/a/a,624.html


Temat: Projekt zmiany malowania wagonów parowych pociągów planowych
A ja mam takie pytanko. Może by do projektu dało się włączyć wrocławskie bipy ? Odkąd 5521 wyjechał a Tekatka przeszła po reformie do IC, co najmniej 2 dwuczłonowe zestawy w oliwkowym malowaniu stoją na grupie na Głównym i się tylko kurzą. Planowców do Jelcza już raczej nie będzie, więc może w sam raz by się nadały do wolsztyńskiej floty ? Ogrzewanie parowe też mają raczej sprawne bo 5521 z nimi w lutym jeździł.
Źródło: parowozycompl.fora.pl/a/a,176.html


Temat: Renowacje w WL
Zasięg parowozu TKt48 wynosi 50 km. Tekatka może więc na styk pociągnąć Leszno. Pozdrawiam! FB Wrocław - Jelcz - Wrocław -> 2x27km -> 54km plus manewry i postój na stacji, więc śmiało można powiedzieć, że około 56, 57 km wystarczy wody. GWR tą trasę ledwo wytrzymuje, gdy ma jeszcze załączone ogrzewanie parowe. W zasadzie trzeba było zbierać wszystko co płynne i do skrzyń wodnych ładować.
Źródło: parowozycompl.fora.pl/a/a,8.html


Temat: Wasza ulubiona lokomotywa.
Elektryczne: ET22 za ten dźwięk. EU07 za wentylatory oporów <mniam> EP05 za to, że pierwszy raz zacząłem na nich jeżdzić... :) Spalinowe: ST44 za te 1470kW i silnik 14D40;) Ulubiona to ST44-096 planowa Praska mojego taty. SP45 za to, że kiedyś miały wapory ;] ( ogrzewanie parowe) Parowe: Ol49 piękna maszynka Tkt48-184<- mojego dziadka, planowa lokomotywa MD Nasielsk. Ty2 za tą moc... :) To chyba tyle, a co do EZT: EN57-1700 za te szyby w których wypociłem swoje młodzieńcze poty myjąc je z polecenia st. maszynisty mojego taty ;) Powrót do góry
Źródło: brutto3200.fora.pl/a/a,14.html


Temat: Ogrzewanie składu
Ogrzewanie parowe. Minusem tego ogrzewania jest zaparowywanie wewnatrz składu oraz brak precyzyjnej regulacji temperatury. Ale czy często defektuje? Moim zdaniem wręcz przeciwnie. Plus jest taki że zawsze jest ciepło w składzie a pociąg ślicznie się prezentuje z wydobywającymi się zewsząd kłębami pary. Ogrzewanie elektryczne: Jest awaryjne, nie zawsze działa, z zasady przełączniki temperatury nie działają, wagony z...
Źródło: brutto3200.fora.pl/a/a,324.html


Temat: Dlaczego... kominek w salonie?
...toksyny. Z tego powodu temperatura nawiewu nie powinna przekraczać 70stC, a najlepiej gdyby nie przekraczała 55stC. Ponadto przy grawitacyjnej DGP z kominka nie można zastosować filtrowania nawiewanego powietrza. W sumie - grawitacyjna DGP jako sposób ogrzewania domu jest nieporozumieniem. Powinna być użytkowana tylko okazjonalnie lub w sytuacjach awaryjnych, a jako podstawowy sposób ogrzewania mieszkania powinna być zabroniona tak samo jak ogrzewanie parowe. O Dystrybucji Ciepłego Powietrza z kominka przy pomocy wentylatora również często są rozpowszechniane błędne informacje, ale nie w omawianym artykule, więc nie będę tutaj o nich pisać.
Źródło: forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=1602


Temat: Wolsztyn Experience 9.02.2007
...bipy i pare kibli. 3. Po przemówieniach i wymianie wdzięczności wszystkim co przycyznili się do wrocławskiego fetiwalu wróciliśmy na dworzec i przeszliśmy do wagonów ze składu latającego dolnoślązaka, gdzie było uroczyste otwarcie wystawy obrazów o tematyce kolejowej (parowozowej w Wolsztynie w gwoli ścisłości) i co tu dużo mówić akurat mi bardzo się to podobało. 4. Podjechała dwusekcyjna bipa z GWeRem. Fajnie wyglądało ogrzewanie parowe, ale skutki tego były nienajlepsze a w zasadzie dzięki temu była nutka podniecenia, gdyż w Jelczu parowóz miał mniej niż połowę wody. Ale oprócz tego aprowozik fajnie buja się z głównego na brochów. Przyjeżdżał na stacje przed planem. No i w samym Jelczu ciężko było pofocić - zbyt duża ilość ludziska. 5. Powrót na główny i stwierdzenie, że susza byłą totalna w zbiornikach. Szybkie wodowanie i znów...
Źródło: parowozycompl.fora.pl/a/a,4.html


Temat: Bipy i Bohuny
Tak dokładnio, ostatnio jechałem bipami do Wolsztyna, rano było bardzo zimno a na czole Ol49, więc ogrzewali wagon parą. Poniżej foto które uzmysłowi młodszym, jak takie działające ogrzewanie parowe wygląda na żywo, bo normalnie na dworcach już takich widoków nie ma: Bipy ponoć jeżdzą jeszcze w tym roku na trasach, Gdynia - Hel, Gdynia - Kościerzyna. Jeśli znacie podawajcie inne miejsca gdzie można je spotkać w ruchu w 2010. A moje pytanie, czy ktoś zna bocznicę na której by stała choćby nie czynna żółto-brązowa do obfocenia ??
Źródło: msts.fora.pl/a/a,624.html


Temat: Historia taboru kolejowego ktory byl eksplatowanyw Gryfinie
...SU46-004 Mikolajki 08.2006 Foto Pt47-106 SU46 (oznaczenie fabryczne 303D) – polski spalinowóz produkowany w latach 1974-1977 i 1985 przez zakłady HCP w Poznaniu dla PKP. Ogółem wyprodukowano 54 sztuki. Projekt lokomotywy SU46 powstał w 1972 (równolegle z projektem SP47) i był rozwinięciem konstrukcji spalinowozu SP45. Zastosowano w niej po raz pierwszy elektryczne ogrzewanie wagonów przy pomocy prądu 3 kV (dotychczas stosowano ogrzewanie parowe lub elektryczne 500 V). Lokomotywa charakteryzowała się także uproszczoną konstrukcją pudła, silnikami o większej mocy niż dotychczas stosowane (zmiana wymuszona zastosowaniem nowego systemu ogrzewania) i zmodyfikowaną budową wózków. Pomimo, że konstrukcja była udana produkcję wstrzymano w roku 1977 w wyniku odgórnych poleceń (najprawdopodobniej związanych z kontraktem na rumuńskie SP32). W roku 1985...
Źródło: gryfino.info/viewtopic.php?t=2775


Temat:
Na marginesie - te na PKP były a może jeszcze sa opalane weglęm tymczasem Y miały ogrzewanie parowe i elektryczne, inny był układ wenylacyjny, okna były podójne na PKP pojedyncze, wózki na PKP były z Pafawagu itd. trochę tego jest. podobne wagony budowały zakłądy taboru w Budapeszcie na potrzeby Czechoslowacji i Węgier z zewnątrz jak Y a jednak inne.
Źródło: forumtt.fora.pl/a/a,167.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • audipoznan.keep.pl