Temat: Strategia projektowania - zagadnienia na kolokwium
...rodzaje i zakresy badań jakościowych.
4. Definicja Post-Occupancy Evaluation, poziomy badań, korzyści z badania budynków tą metodą.
5. „Sick building syndrome” - definicja, pochodzenie pojęcia, zastosowanie.
6. Warstwy budynku (na czym polega koncepcja warstw budynku, jaka jest jej przydatność dla właściciela i zarządcy budynku, w jaki sposób uwzględnia się ją w projektowaniu)
7. Co to jest kultura organizacji, jakie są wyróżniki kultury organizacji, rodzaje organizacji, jak
Źródło: gliwicearchitektura.fora.pl/a/a,550.html
Temat: socjologia organizacji - zaliczenie 16.05.2010
Dr Gajos wybrał 7 zagadnień, które mamy umieć i z tych siedmiu 3 będą na zaliczenie w niedziele. 1. Jak można zarządzać konfliktem w organizacji? 2. Jak może funkcjonować organizacja w przyszłości? 3. Jak można skutecznie motywować personel w organizacji? 4. Jakie mogą być wypaczenia w funkcjonowaniu organizacji? 5. Jak kultura organizacji wpływa na sposób funkcjonowania organizacji? 6. Co można powiedzieć o potencjalnych osobowościach istniejących w organizacji? 7. Skąd bierze się opór wobec zmian w organizacji?
Źródło: bwgw03.fora.pl/a/a,304.html
Temat: poprawki
...7. Etapy wdrażania (/adaptacji/rozwoju) marketingu w firmach usługowych: 8. Metody opracowywania misji firm usługowych. 9. Teorie handlu. 10. Niematerialność http://www.4shared.com/file/208330721/48b68a1e/MHU_v3sp-SDR.html [.docx] http://www.4shared.com/file/208330584/c1b74275/MHU_v3sp-SDR.html [.pdf] ZACH. ORG. Możliwe pytania (kristof miał takie na dyżurze): 1.Opisać co to jest kultura organizacji i podać jej przykłady na UMK. 2. Podać i krótko scharakteryzować 3 czynniki wpływające na (chyba) efektywność pracy zespołu. 3. Podać 3 czynniki i krótko scharakteryzować mające wpływ na zachowanie nadawcy podczas procesu komunikacji. A takie na dyżurze miała Weronika: 1. opisać 2 lub 3 kultury organizacyjne 2. opisać przejawy kultury organizacyjnej 3. cechy unikania niepewności 4....
Źródło: zimnajlepsi.fora.pl/a/a,924.html
Temat: 48 ks
Obecnie największą bolączką LWP nie jets brak scenariusza, czy mapy, ale beznadziejna komunikacja między członkami, brak planów oraz nieodpowiednia kultura organizacji. To kwestia zarządzania. Do tego dochodzą braki kadrowe na wszystkich szczeblach i funkcjach. Czy może być gorzej? Może Może. Wystarczy spojrzeć na SW, w którym tylko Arika coś robi jak narazie, a reszta odcina kupony od dawno powstałych addonów Gemenisa, których i tak nie umiecie skończyć. Popatrz na swoje podwórko. A gdy w teamie LWP pracuje na bieżąco dwóch (słownie: dwóch) addonmakerów, to nie...
Źródło: forum.armacenter.pl/viewtopic.php?t=22
Temat: Kultura organizacyjna w firmie
Kultura usprawnia komunikację, ułatwia szybkie podejmowanie decyzji, pozwala zmniejszyć sprawowaną nad pracownikami kontrolę, wzmaga motywację i zapewnia stabilność działania organizacji. Dzięki członkom organizacji jej kultura jest tworem żywym i zmieniającym się w miarę, jak organizacja uczy się radzić sobie problemami zewnętrznymi i próbuje koordynować działania wewnętrzne. Ponadto kultura organizacji pozwala na integracje pracowników, pozwala zrozumieć cel i misję organizacji, sprzyja poczuciu bezpieczeństwa oraz eliminuje konflikty na tle władzy. Przedstawia też zasady karania i nagradzania. Trzy podstawowe funkcje, które pełni kultura organizacyjna to funkcje integracyjna, percepcyjna i adaptacyjna. Funkcja integracyjna polega na wspólnym określeniu i utrzymaniu wszystkich składników kultury...
Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=1828
Temat: Zagadnienia z socjologii organizacji
...3. Jak może funkcjonować organizacja w przyszłości? 4. Jaka jest rola jednostki i zespołu w funkcjonowaniu organizacji? 5. Jak można skutecznie monitować personel w organizacji? 6. Jak w praktyce można wykorzystać psychologiczne koncepcje motywacji? 7. Czym jest władza a czym przywództwo w organizacji, kim chciałbyś być i dlaczego? 8. Jakie mogą być wypaczenia w funkcjonowaniu organizacji i jak im przeciwdziałać? 9. Jak kultura organizacji wpływa na sposób funkcjonowania organizacji? 10. Czy możliwa jest organizacja doskonała? 11. Skąd bierze sie opór wobec zmian w organizacji? 12. Jak skutecznie wdrażać zmianę w organizacji? 13. Co można powiedzieć o potencjalnych osobowościach istniejących w organizacji?
Źródło: bwgw03.fora.pl/a/a,273.html
Temat: Egzamin
a wie ktoś coś o kulturze organizacji i strukturze kultury? tak szybko i zwięźle? Zwiezle i konkretnie: Kultura organizacji to jakies specyficzne dla niej cechy, ktore wyrozniaja ja i stanowia o jej charakterze. Moga to byc jakies zasady, oczekiwania, ogolnie wszystko co sklada sie na prace w tej organizacji w pewien sposob. Struktura tego jest taka, ze jest rdzen - czyli to co najwazniejsze i wystepuje wlasciwie w kazdej organizacji: jakies oczekiwania, zalozenia, niepisane reguly. Poza tym wszystko co ja otacza poza rdzeniem - np. jakies tradycje (typu wyjazdy...
Źródło: zarzadzanie2.fora.pl/a/a,375.html
Temat: ZAOCZNE, III rok LIC
Szanowni Państwo, uprzejmie informuję, że zajęcia z dr Paulą Rubio, Kultura organizacji, rozpoczynać się będą o g. 13.30, s. 143 zajęcia Współczesne transformacje, zostały przeniesione na piątek wieczór, g. 17.30, s. 143 serdecznie pozdrawiam, Monika Banaś
Źródło: isr.fora.pl/a/a,355.html
Temat: Źródła wzrostu lub spadku przedsiębiorstw w Polsce 2007\2008.
...wartości firmy. Mogą to być zarówno czynniki materialne jak i niematerialne np. stopa wzrostu sprzedaży, marża zysku operacyjnego, inwestycje w kapitał pracujący, inwestycje w kapitał stały, koszty kapitału, gotówkowa stopa podatkowa, wolne strumienie pieniężne, dźwignia operacyjna, dźwignia finansowa, umiejętność realizacji strategii, wartość marki, reputacja, sieci i sojusze, technologie i procesy ,wiedza pracowników, kultura organizacji, innowacyjność, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, lojalność klientów. Aby zarządzać wartością przedsiębiorstwa potrzebne jest dla w/w czynników ustalenie miar, które pozwolą na monitorowanie osiągnięć organizacji kształtując w ten sposób jej rzeczywistą wartość. Dynamiczne, strategiczne zarządzanie czynnikami materialnymi i niematerialnymi umożliwia osiąganie przez organizacje przewag...
Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=145
Temat: zarządzanie kadrami III
...i współpracy z innymi instytucjami. 1.Nie zawsze wiedza dostarcza jednoznacznych kryteriów, które pozwalają ocenić jej skutek. 2.Działanie w oparciu o wiedzę nie musi być zawsze działaniem racjonalnym tzn. bezpośrednim, rozsądnym. 3.Nie zawsze udaje się wyodrębnić czystą wiedzę spośród innych np. emocje. Warunkiem zastosowania wiedzy w rozwoju przedsiębiorstwa jest: 1.praktyka w zarządzaniu zasobami ludzkimi i kultura organizacji. 2.systemy nagradzania za rozwijanie i dzielenie się wiedzą. 3.kształtowanie stosunków międzyludzkich, opartych na zaufaniu. 4.warunkiem jest przyjęty styl kierowania, w którym wykorzystuje się mechanizmy w podejmowaniu decyzji. rys. Rys. Wkład zarządzania zasobami ludzkimi w uzyskanie przewagi konkurencyjnej. a-kontrola, mobilizacja zasobów, A-
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=7373
Temat: Wielokulturowość Szwajcarii / Kultura organizacji
licencjat niestacjonarny: w dniu 26 marca 2010 r. w godz. 15-17:20 zamiast wykładu "Wielokulturowość Szwajcarii" z dr. Andrzejem Porębskim odbędzie się wykład " Kultura organizacji" z dr Paulą Malinowski Rubio.
Źródło: isr.fora.pl/a/a,384.html
Temat: specjalizacja ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE na Łazarskim
...zdobywania doświadczeń zawodowych pozwolą na podejmowanie optymalnych decyzji. Przedmioty w ramach specjalizacji • Zarządzanie w biznesie międzynarodowym • Zarządzanie marką • Zarządzanie wiedzą • Zarządzanie marketingiem • Zarządzanie logistyczne • Internet w zarządzaniu firmą • Zarządzanie zmianą • Projektowanie struktur organizacyjnych • Kultura organizacji • Biznesplan
Źródło: ahetawerna.fora.pl/a/a,34.html
Temat: Ponad 1900 prac!!!!!!!!!!!!!!!!
...Diagram Ishikawy.doc Doskonalenie struktury organizacyjnej.doc Działania zorganizowane i zasady zarządzania.doc Etyka w biznesie (10 stron).doc Ewolucja systemu zarządzania.doc Ewolucja systemu zarządzania (9 stron).doc Formalizacja.doc Globalizacja.doc Grupy formalne i nieformalne.doc Istota zarządzania projektami.doc Kierowanie konfliktem w organizacji (7 stron).doc Kontrolowanie.doc Kultura organizacji.doc
Źródło: 13zsp.fora.pl/a/a,17.html
Temat: Uniwersjada 2011 - jak nie teraz to kiedy?
W końcu by powstały te Termy, pod które tak ochoczo Prezydenci Poznania łopatami rozkopywali ziemie :) Jeśli my nie dostaniemy Uniwersjady, a jakimś cudem EXPO trafi się Wrocławiowi (ma mocne poparcie Kaczora), to tylko się popłakać :D Co do Expo i Wroclawia to nie byłby wcale taki cud. Otóż nie ubiega się on o "normalne" Expo, ale o wystawę tematyczną pt " kultura organizacji czasu wolnego w gospodarkach światowych". Czy jakoś tak. Tyle że o tym to już drobnym druczkiem tylko...
Źródło: forum.wiaralecha.pl/index.php?showtopic=4483
Temat: Pracownik Produkcji Goleniow od zaraz
...również zlecenia dla Klientów zagranicznych, z takich krajów jak: Niemcy, Czechy, Słowacja, Wielka Brytania czy Szwecja. InterKadra działa w sferze nowoczesnych rozwiązań kadrowych, rozwoju personelu, doradztwa dla firm. Siła firmy oparta jest na dostosowaniu oferty do potrzeb i wymagań Klienta - każde zlecenie traktowane jest indywidualnie. Zanim przystąpimy do realizacji nowego projektu, nasi przedstawiciele zapoznają się z kulturą organizacji, z którą mają współpracować. Następnie tworzony jest system zarządzania i motywacji naszego zespołu pracowniczego, który reprezentować nas będzie w tym środowisku. Poprzez nasze rozwiązania z zakresu HR, wprowadzamy wartości dodane do organizacji naszych Klientów. Jesteśmy nastawieni na budowę silnej i długotrwałej, partnerskiej współpracy. Pracownicy wchodzący za naszym pośrednictwem w...
Źródło: parkgoleniow.za.pl/viewtopic.php?t=306
Temat: Syllabus.
...ogólne zasady jej funkcjonowania 2. Zmienność sposobów badania gospodarki. 3. Rynek i zasady jego funkcjonowania. 4. Elementy makroekonomiczne badania gospodarki. 5. Bezrobocie i ubóstwo – dwa ważne problemy makroekonomiczne. Część II O zasadach funkcjonowania organizacji 6. Organizacja i zarządzania - ewolucja punktów widzenia. 7. Modele organizacji. Biurokracja 8. Władza i przywództwo. 9. Kultura organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi 10. Podsumowanie. O tendencjach przekształceń polskiego systemu gospodarczego i „paradygmatu zarządzania”. Literatura obowiązkowa: 1. Mieczysław Nasiłowski, System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Warszawa 1992 (wyd. I; numerację rozdziałów oraz stron podaję według tego wydania); rozdz. 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 13 (pt. Najnowsze kierunki myśli...
Źródło: pracasocjalnauj.fora.pl/a/a,254.html
Temat: Telepraca.
...na sposób ich osiągania. Skuteczne zarządzanie telepracownikami wymaga dokonania przez managera precyzyjnej specyfikacji zadań do wykonania, określenia oczekiwań na bazie rezultatów oraz skoncentrowania się głównie na wynikach, nie na procesie pracy. Wdrożenie telepracy wymaga dużego zaangażowania ze strony najwyższego szczebla zarządzania, bowiem w tym miejscu tworzy się kulturę organizacji niezbędnej przy wprowadzaniu innowacji. Kultura organizacji powiązana z celami strategicznymi wspierać musi takie elementy jak: elastyczność pracy, niezależność pracownika, zaufanie i orientacja na osiągnięcia. Wprowadzenie tej metody pracy poprzedzić należy analizą kosztów i korzyści. Warto zaznaczyć, ze telepraca może być wykonywana w różnych formach. Pracodawca może wykorzystać już zatrudnionych pracowników – zlecając im pracę w domu, bądź...
Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=1856
Temat: dr Migalski u Wildsteina
...organizacjami i Bóg wie, czym? Skąd wiecie, w jakiej sytuacji taki człowiek był postawiony? Poza tym, każdy jest TYLKO człowiekiem. I wielu było takich, którzy jednak zmieniali swoje zdanie co do systemu, wielu było takich, którzy zrozumieli swoje błędy. Ja osobiście czuję się za małym robaczkiem, żeby oceniać moralność ludzi żyjących te kilkanaście lat temu. Popieram wypowiedź meme - istnieją pewne zasady, istnieje coś takiego jak kultura organizacji. Tutaj tego zabrakło.
Źródło: forumwns.lh.pl/viewtopic.php?t=5996
Temat: logistyka
...przedsiębiorstwa lub rynku Typy integracji w ramach zintegrowanego zarządzania (poziomy integ.): I poziom-integ procesów i czynności log wewnątrz danej sfery działania II poziom-integr w 2 z 3 sfer działania (dostawy-prod, lub prod-dystrybucja) III poziom-pełna we wszystkich sferach IV poziom-zintegr log z funkcją pomocniczą np. finansami, marketingie V poziom-integr log z systemem zarządzania strategicznego i normatywnego- kultura organizacji VI poziom-integr między przedsiębiorstwami w ramach łańcucha logistycznego. Proces log zarządzania strategicznego: 1. faza strategicznej analizy sytuacji -identyfikacja pożądanego poziomu obsługi klienta i czynników determinujących ten poziom - identyfikacja poziomu obsługi klienta stosowanego przez konkurentów (liderów rynkowych) -prognozy dotyczące zmian preferencji klientów w zakresie...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=7154
Temat: Śląsk a Polska, Czechy i Niemcy
...historię, poprzez środkowoeuopejską kuchnię chociażby. Możesz się z kulturą niemiecką nie identyfikować, możesz ją wypierać, ale wpływy niemieckie w kulturze polskiej są i mają się dobrze. Zwróć uwagę, że produkty wytwarzane w Chinach mają napis "Made in China", a nie ciąg chińskich ideogramów. Poza tym wszystko, niezależnie od pochodzenia korporacji macierzystej, jest już produkowane w Chinach - tyle, że kultura organizacji danej firmy pozostaje kulturą macierzystą i Siemens w Chinach pewnie nadal używa niemieckiego i angielskiego (bo używa na całym świecie). Więc dopóki Chińczycy nie zaczną na szeroką skalę inwestować w Polsce - dzięuję, postoję Cytat: A kogo zaliczasz do "przeciętnego Polaka"? Bądź co bądź, Litwa jest popularniejsza niż Niemcy pod względem np. turystycznym. Wilno, Troki, Kowno i Kiejdany...
Źródło: shadow.zaginiona-biblioteka.pl/viewtopic.php?t=1504
Temat: Rozwój firmy
...przełożenie na bardziej efektywne zarządzanie zasobami czasowymi. Pamiętaj samodzielnie wdrażając kulturę efektywnego zarządzania czasem poprzez zatrudnianie najlepszych pracowników dających przykład innym usprawniasz działanie twojego przedsiębiorstwa. Zarządzanie firmą Zarządzanie firmą i systemy z nim związane są istotnymi elementami, od których zależy rozwój firmy. Zarządzanie to wszystko, co wiąże się z kulturą organizacji, jej infrastrukturą, pracownikami itp. Nie ma jednak uniwersalnej metody zarządzania firmą. Wdrażając nowe technologie w firmie zaczekaj aż inni zdecydują się na taki eksperyment. Wiadomym jest, że największe ryzyko ponoszą pionierzy wszelkich nowych technologii. Postaraj się zachować ostrożność i rozsądek wybierając tylko te elementy, które są będą ci naprawdę bardzo przydatne. Decydując się na...
Źródło: forumbiznesu.eu/viewtopic.php?t=65
Temat: Kultura organizacyjna firmy
Mo?e si? powtarzam, ale mam wra?enie, ?e kultura organizacji ro?nie, gdy pracownicy daj? z siebie wi?cej i zamiast na obiektach liczy? paj?czyny lub sekundy w zegarku, wypatruj? potencjalnych "klientów". Ostatnio doszed?em do raczej prostego wniosku. mianowicie, gdyby Irlandczycy, czy Anglicy mieli zarabia? w Rosji po 40 euro za godziny powiedzmy przy pakowaniu zapa?ek to mieliby?my znowu w szko?ach j?zyk rosyjski, bo by by? przysz?o?ciowy. Szczerze powiem, nie dziwie si?, ?e...
Źródło: guardia.pl/forum/viewtopic.php?t=468
Temat: Kultura organizacyjna w firmie
Pojęcie kultury organizacji Problem kultury organizacyjnej pojawił się w naukach zarządzania wraz z identyfikacją przyczyn sukcesów gospodarczych Japonii, kraju nie posiadającego bogactw naturalnych. Stwierdzono wówczas, że zasoby niematerialne, a w szczególności ludzie stanowią najważniejsze z zasobów strategicznych gospodarki i pojedynczych przedsiębiorstw. Prowadzone w różnych środowiskach naukowych badania nad kulturą organizacji jednoznacznie wykazały ścisłe zależności zachodzące między efektami, które uzyskuje organizacja, a systemem zachowań, norm, wartości składających się na pojęcie
Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=1828
Temat: Kultura (Stanów Zjednoczonych) Ameryki
...środowisko wymaga wypracowania pewnego "języka"- mamy swoje gesty, język, w jakim przebiega wymiana papierów, pewne tradycje- jak elementy konferencji, które organizujemy, czy ogólnie kultura pracy. Powsała "nowa kultura", "Trzecia kultura", bo np. gest, którym się ucisza audytorium, by coś powiedzieć, nie należy do żadnej z kultur. My jako organizacja go stworzyliśmy. Słana analogia. To co piszesz to kultura organizacji. siłą rzeczy musi się opierać na jakieś kulturze bo na całym świcie jest ich zbyt dużo. Tak samo język pewnie to Angielski + klika zwrotów żargonowych. Ta trzecia kultura to po to dominacja jednej z dodatkiem drugiej . 50/50 jest niemożliwe. W USA moim zdaniem powstało coś nowego na bazie Purytanizmu który w Europie się nie przyjął ale tam powstał. ja napisałam, że stały się elementem czegoś, co ja...
Źródło: shadow.zaginiona-biblioteka.pl/viewtopic.php?t=1398
Temat: II rok-Materiały techniki decyzyjne
...1. cechy indywidualne,: zainteresowania, postawy względem( siebie, organizacji, konkretnego zadania) potrzeby 2.cechy stanowiska: rodzaje zadowolenia wynikające z istoty pracy, stopień samodzielności, ilość bezpośrednich informacji o efektywności, stopień różnorodności zadań 3. cechy sytuacji roboczej: środowisko pracy( koledzy, przełożeni)działania organizacji, praktyka wynagrodzenia( w całym systemie, indywidualna kultura organizacji) Obszary i środki motywowania do pracy: 1. rozwój przedsiębiorstwa: dobre samopoczucie pracowników, pewność zatrudnienia, perspektywa wzrostu dochodu, perspektywa zaspokojenia potrzeb 2. płace, dochody pozapłacowe np. dywidendy, możliwość uzyskania dochodów poza miejscem pracy 3. system zarządzania zasobami ludzkimi: organizacja rekrutacji i derekrutacji pracowników, system awansowania pracowników,...
Źródło: silesius.fora.pl/a/a,1053.html
Temat: Podstawy zarządzania - kilka definicji
...dla inicjatorów może stać się ich wiarygodność, może doprowadzić do problemów w przyszłości Przymus- stosowane wobec sytuacji, gdy znaczenie ma tempo, a inicjatorzy zmian dysponują poważną siłą, zalety techniki: tempo, może przezwyciężyć każdy opór, wady techniki: ryzykowna, może spowodować u ludzi gniew wobec inicjatorów. 20. Zdefiniuj pojęcie kultury organizacyjnej i wskaż jej najważniejsze elementy składowe Kultura organizacji to zestaw wartości, przekonań, zachowań, obyczajów i postaw, który pomaga członkom organizacji w zrozumieniu, za czym ta organizacja się opowiada, jak pracuje i co uważa za ważne. Kiedy ludzie w organizacji reprezentują różne kultury, ta wielokulturowość znajduje odzwierciedlenie w różnicach ich wartości, przekonań, zachowań, obyczajów i postaw. Różnorodność występuje w społeczeństwie ludzi, kiedy...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=7330