Temat: Etyczny nauczyciel
...przez samych nauczycieli (tyle, że trudniej o pomysł, jak go egzekwować)
- zapisy kodeksu powinny być przejrzyste, maksymalnie czytelne, tekst nie powinien nużyć w lekturze;
- potrzeba ogólnopolskiej organizacji nauczycielskiej o wystarczająco poważnym autorytecie, pod auspicjami której można by kodeks wdrożyć i egzekwować, (roli takiej nie spełnią nauczycielskie związki zawodowe).
- zadania tego mogłoby się może podjąć Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty
- dla sprawowania pieczy nad przestrzeganiem kodeksu można byłoby powołać specjalne instytucje, np. komisję etyki nauczycielskiej, lub rzecznika praw i obowiązków nauczyciela; - ogólnopolski kodeks mógłby uzyskać rangę swego rodzaju ”konstytucji etycznej”, z którą, niczym „akty niższego rzędu”, musiałby pozostawać w zgodzie kodeksy...
Źródło: forum.akademia.net.pl/viewtopic.php?t=190
Temat: Uczeń nie może zaskarżyć błędu komisji egzaminacyjnej
...nie omówiono jednak tych lektur i ich uczniowie mogą stracić 16 punktów, czyli prawie 1/3 wszystkich możliwych do zdobycia. Zdaniem CKE i Ministerstwa Edukacji Narodowej problem dotyczy tylko 5 tys. z 500 tys. zdających. Irena Dzierzgowska, była wiceminister edukacji, wskazuje jednak, że ani jedno dziecko nie powinno czuć się pokrzywdzone. Dodaje, że na egzaminie nie powinno być pytań odwołujących się do konkretnych lektur. Również Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty uważa, że konstrukcja zadania jest niezgodna z obowiązującymi przepisami prawa. Ani resort, ani Komisja nie przyznają się jednak do błędu. Nie przygotowały też żadnej propozycji rozwiązania tego problemu. Resort zaproponował wprawdzie, aby to kuratorzy indywidualnie rozpatrzyli sprawę każdego ucznia, ale zapomniał, że nie mają oni prawa ingerować w proces...
Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=380536
Temat: Najważniejsza jest edukacja
...granty. CODN zabiegał też w Ministerstwie o systemowe wsparcie dla tych stowarzyszeń, ale nigdy nie zostały one wzmocnione instytucjonalnie. Są małymi, słabiutkimi organizacjami, które działają, głównie bazując na entuzjazmie swoich członków. CODN próbował namówić je do założenia konfederacji, nigdy jednak do końca się to nie udało, gdyż nie było takiej woli. Pierwsze, które zaczęło działać tak naprawdę profesjonalnie, to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty. Natomiast reszta jest ciągle słaba i wspiera głównie własnych członków, nie wychodząc na zewnątrz. AK-B: Stowarzyszenia nauczycielskie w Europie są fundamentem różnych zmian w oświacie, opiniują akty prawne, mają wpływ na zmiany w edukacji i przede wszystkim są wspierane systemowo przez resorty edukacji. Niestety, nie u nas. ET-K: Wciąż się zastanawiam, dlaczego...
Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=167663
Temat: [19.05.10] Z jedynkami do następnej klasy
...typu szkół - przekonuje MEN. Resort dodatkowo chce umożliwić uczniom zdawanie egzaminu poprawkowego z dwu przedmiotów, z których dostali ocenę niedostateczną. Do tej pory można było poprawiać tylko jeden. Drugi w wyjątkowej sytuacji, za zgodą rady pedagogicznej. A teraz w każdym rodzaju szkół wszyscy z automatu mogliby oblać dwa przedmioty, licząc, że jakoś się uda przy drugim podejściu. "Może w ogóle skasować oceny..." Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (OSKKO) apeluje, żeby w szkole ponadgimnazjalnej zachować dawny zapis, bardziej motywujący uczniów do pracy. - Uczniowie powinni wziąć odpowiedzialność za siebie i wiedzieć, że przejście do następnej klasy jest uwarunkowane zaliczeniem każdego przedmiotu. I nie może to być tylko fikcja - mówi Ronald Parzęcki, wicedyrektor warszawskiego Liceum im. Jana III Sobieskiego. W...
Źródło: miastomp3.pl/viewtopic.php?t=1141